وبلاگ رسمی امین ترکاشوند
دانستنی ها
 
پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 12:41 ::  نويسنده : امین ترکاشوند

 جشن تولد ۲۰ سالگی اس‌ام‌اس

وبگردی 2030 : در سال 2010 مردم رقم اعجاب‎‌انگیز 6.1 هزار میلیارد پیام کوتاه ارسال کردند؛ یعنی 192 هزار پیام کوتاه در هر ثانیه! میزان درآمد صنعت در ارسال پیام‌های کوتاه 114 میلیارد و ششصد میلیون دلار در سال بوده است.
در سال ۱۹۹۲ نوکیا ۱۰۱۱، یکی از اولین گوشی‌های موبایل با شکل ساده (Candy Bar)، تنها امکان ۶۰ دقیقه مکالمه به کاربر می‌داد. حافظه این گوشی فقط برای ذخیره ۹۹ شماره مخاطب کافی بود و یک صفحه‌نمایش کوچک سیاه و سفید داشت. مقایسه آن با Lumia ۸۰۰ امروز مثل مقایسه خودروی فورد مدل T با شاتل فضایی در تمامی زمینه‌ها است؛ به استثناء یک مورد: امکان تایپ و ارسال پیام
امسال بیستمین سالگرد تولد پیام کوتاه است که برخلاف دیگر فناوری‌های کاربردی به ندرت در طی دو دهه گذشته تغییر کرده است. برای جشن گرفتن تأثیر حیرت‌انگیز پیام کوتاه بر دنیا، ده حقیقت تعجب‌آور در مورد پیام‌های کوتاه در این مطلب ذکر می‌شود:
یک: پدر اس‌ام‌اس ماتی ماکونن، یک مهندس فنلاندی است. او در سال ۱۹۸۴ در یک پیتزا فروشی در کپنهاگ، وقتی برای شرکت در کنفرانسی در مورد آینده ارتباطات موبایلی به دانمارک آمده بود، ایده سرویس پیام‌رسانی برای گوشی‌های دیجیتال GSM به ذهنش خطور کرد. متأسفانه او هرگز برای این کار پیشگامانه دستمزدی دریافت نکرد، زیرا حق امتیاز این ایده را به ثبت نرسانده بود.
دو: یک سال بعد، فرمت ۱۶۰ کاراکتری توسط محققی در زمینه ارتباطات به نام فریدهام هیلبرند تعیین شد. او در حالی که سعی می‌کرد این فناوری را استاندارد کند و به تلفن‌های همراه امکان انتقال و نمایش پیام‌ها را بدهد، متوجه شد که میانگین جملات یا سوالات تنها به ۱۶۰ کاراکتر نیاز دارد.
سه: اولین اس‌ام‌اس در سال ۱۹۹۲ توسط بریت نیل پاپ‌وُورس به مدیر اپراتور وُدافون، ریچارد جرویس در مهمانی کارمندان در شب کریسمس ارسال شد که متن آن این بود: "کریسمس مبارک". پاپ‌وورس سرویس ارسال پیام کوتاه یا همان اس‌ام‌اس را از کامپیوتر محل کار خود به یک گوشی موبایل اوربیتل ۹۰۱ ارسال کرد.
چهار: امروز ارسال پیام بیشترین استفاده را در میان سرویس‌های انتقال اطلاعات توسط تلفن همراه دارد؛ به طوری که ۷۴ درصد از همه موبایل‌های سراسر جهان را شامل می‌شود یا به عبارت دیگر، ۲.۴ میلیارد از ۳.۳ میلیارد مشترک از طریق ارسال پیام ارتباط برقرار می‌کنند.
پنج: در سال ۲۰۱۰ مردم رقم اعجاب‎‌انگیز ۶.۱ هزار میلیارد پیام کوتاه ارسال کردند؛ یعنی ۱۹۲ هزار پیام کوتاه در هر ثانیه! میزان درآمد صنعت در ارسال پیام‌های کوتاه ۱۱۴ میلیارد و ششصد میلیون دلار در سال بوده است.
شش: تحقیقات نشان می‌دهد که اس‌ام‌اس بازی هنگام رانندگی دو برابر خطرناک‌تر از رانندگی در حالت غیرعادی است. یک نمونه از حواس‌پرتی هنگام رانندگی در سال ۲۰۰۸ در انفجار قطار در ChatWorth کالیفرنیا اتفاق افتاد که جان ۲۵ نفر را گرفت. طی تحقیقات مشخص شد که راننده قطار درست قبل از حادثه ۴۵ پیام کوتاه ارسال کرده بود. 
هفت: ارسال پیام زبان ویژه و جدیدی ایجاد کرده است که هدف آن کوتاه کردن تعداد کاراکترها است. محققان زبانشناس بر این عقیده‌اند که استفاده از زبان‌های عامیانه و اختصاری مانند چیزی که در زبان اس‌ام‌اس می‌بینیم در آینده منجر به تضعیف ادبیات و غلط دیکته‌ای و هجی کردن نادرست کلمات در میان کودکان شود.
هشت: از دلایل اصلی موفقیت ‌اس‌ام‌اس این است که با همه گوشی‌ها ‌می‌توان پیام کوتاه ارسال کرد و فعال کردن آن نیاز به چیزی ندارد. اس‌ام‌اس مقرون‌به‌صرفه‌ و ارزان‌تر از تماس تلفنی و استفاده از آن راحت است و امکان ارسال در تمامی شبکه‌ها را فراهم می‌کند. به این معنی که لازم نیست کاربران بدانند شخصی که برای او پیام ارسال می‌کنند از کدام شبکه موبایل استفاده می‌کند.
نه: مردم هم به طور اعجاب‌انگیزی در این شیوه‌ی برقراری ارتباط تبحر پیدا کرده‌اند. در سال ۲۰۰۵ سونجا کریستیانسن از نروژ رکورد سریع‌ترین تایپیست پیام کوتاه را به ثبت رساند. معنی این پیام این بود: "پیرانای تیزدندان از گونه سراسالموس و پیگوسنتروس، وحشی‌ترین ماهی‌ آب شیرین در دنیا است. در واقع، آنها به ندرت به انسان‌ها حمله می‌کنند." رکورد کنونی ۳۷.۲۸ ثانیه است.
ده: تایپ پیام منجر به عارضه تنوسینوویتز می‌شود که نوعی التهاب انگشت شست دست است و در اثر تایپ مداوم پیام ایجاد می‌شود. (شبیه آسیب آرنج است اما کوچکتر و کمتر ورزشی است.)
اگرچه پیام‌رسانی تغییرات بسیار کمی داشته است، اما راه درازی را طی بیست سال گذشته طی کرده است. گذشت آن روزها که پیام کوتاه به عنوان یک قابلیت غیرضروری به حساب می‌آمد و هرگز کسی سرو کارش به آن نمی‌افتاد. امروزه خیلی از ما بدون آن نمی‌توانیم زندگی کنیم.

منبع : ایتنا

 

ساعتی که بدون صفحه و عقربه زمان را نشان می دهد!

یک طراح ساعت مچی مفهومی را توسعه داده است که بدون صفحه و عقربه می تواند زمان دقیق را نشان دهد.

 

 

"یران کیان" یک ساعت مچی بدون صفحه و عقربه را با عنوان "چشم توفان" طراحی کرده است.

 

این ساعت که با مواد پلاستیکی ساخته می شود، در ظاهر تنها یک قاب و بند است و جای صفحه ساعت کاملا خالی است. به طوریکه وقتی ساعت روی مچ بسته می شود پوست دست در داخل قاب پلاستیکی دیده می شود.

 

در طرف جانبی ساعت یک کلید و روی قاب پلاستیکی چند چراغ "ال. ای. دی" دیده می شوند. زمانی که کاربر می خواهد زمان را دریابد کافی است که روی کلید جانبی فشار دهد تا چراغهای "ال. ای. دی" شبیه به عقربه های ساعت روی دست روشن شوند و زمان را نشان دهند.

 

براساس گزارش اوبرگیزمودو، به گفته این طراح، ساعت بدون صفحه می تواند برای افرادی که به فلزات به کار رفته در ساعت حساسیت دارند بسیار مفید باشد.

 

همچنین می تواند تا حد قابل ملاحضه ای در مصرف مواد مورد نیاز و هزینه ها صرفه جویی و به محیط زیست کمک کرد.
به نظر می رسد که موتور این ساخت بسیار کوچک است و داخل قاب قرار می گیرد.

پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 12:35 ::  نويسنده : امین ترکاشوند

 ۱.آیا میدانستی که با نگاه کردن به گوش جانوران می توان پی به تخم گذار بودن و یا بچه زا بودن آنها ببریم بدین صورت که تخم گذاران گوششان ناپیدا و بچه زایان گوششان نمایان است تنها در این مورد یک استثنا وجود دارد و آن نوعی افعی بچه زا است که گوشش دقیق پیدا نیست 

 

۲.آیا میدانستی که مغز بیشترین انرژی را در بدن مصرف می کند بدین دلیل است که گرمتر از سایر نقاط بدن میباشد 

۳.آیا می دانستی که هر روز ۱۵۰ نفر در آمریکا جان خود را در حوادث رانندگی از دست میدهند

۴.آیا میدانستی که موشهای کانگروئی هرگز آب نمی نوشند 

۵.آیا میدانستی مساحت استان خراسان ۱۷ برابر کشور کویت است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

۶.آیا میدانستی کانال سوئز در سال ۱۸۶۹ میلادی ساخته شده است و طول آن به ۱۶۲ کیلومتر می رسد

۷.آیا می دانستی انجیر خشک ۶ برابر از انجیر تازه مقویتر است

۸.آیا میدانستی که قله دماوند بیست و سومین قله بلند جهان است.

۹.آیا میدانستی که سالانه ۸۶ میلیون نفر به تعداد جمعیت جهان افزوده میشود 

۱۰.آیا میدانستی که در فصل تابستان در کشورهای ایسکاندیناوی چون سوئد و نروژ فقط یک ساعت خورشید غروب میکند و حتی در بعضی نقاط حتی یک ساعت هم غروب نمیکند  

۱۱.آیا میدانستی که مساحت دریاچه خزر ۴ برابر مساحت استان اصفهان است

۱۰.آیا میدانستی که بیش از سه هزار نوع نعناع در جهان وجود دارد ولی تاکنون فقط ۸۰ گیاه آن را در کتابهای تغذیه و داروسازی بکار برده اند

۱۰.آیا میدانستی که بطور متوسط نوزادانی که از مادران سیگاری متولد می شوند ۲۵۰ گرم کمتر وزن دارند و قدشان کوتاهتر است   

۱۰.آیا میدانستی که استان کرمان که دومین استان وسیع ایران است دو برابر کشور بلغارستان است

۱۰.آیا میدانستی که کلمه فارسی پرتقال بصورت پرتگال است و زادگاه اصلی پرتقال کشور چین میباشد و حدود ۱۱۰ سال پیش به ایران وارد شد 

۱۰.آیا میدانستی که با وجود پیشرفتهای علمی هنوز برای زیست شناسان و دانشمندان ساختمان عسل کشف نشده است

۱۰.آیا میدانستی که ۹۰ درصد از جمعیت جهان در نیمکره شمالی کره زمین زندگی میکنند

۱۰.آیا میدانستی که درخت خرمای نر هرگز میوه نمی دهد

۱۰.آیا میدانستی که نمی شود روی فلز چدن حکاکی کرد

۱۰.آیا میدانستی که در سال ۴۷ میلادی فقط ۱۷۰ هزار نفر در جهان تلوزیون داشتند

۱۰.آیا میدانستی که کویر لوت چهاردهمین کویر وسیع دنیا میباشد

۱۰.آیا میدانستی که  مساحت آن به بیش از ۹۵۰۰۰ کیلومتر مربع می رسد یعنی بیشتر از دو برابر مساحت کشور سوئیس

۱۰. آیا میدانستی که زنبورهای عسل کندوهای خود را با دقت یک دهم میلیمتر می سازند آنها از کرکهای لامسه خود بعنوان وسیله اندازه گیری استفاده میکنند

پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 12:33 ::  نويسنده : امین ترکاشوند
عکس: تزیین سفره هفت سین ویژه نوروز 90

پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 12:33 ::  نويسنده : امین ترکاشوند



عکس: تزیین سفره هفت سین ویژه نوروز 90

عکس: تزیین سفره هفت سین ویژه نوروز 90


عکس: تزیین سفره هفت سین ویژه نوروز 90






عکس: تزیین سفره هفت سین ویژه نوروز 90

پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 12:33 ::  نويسنده : امین ترکاشوند

قابل توجه کلیه همکارانگروه معارف  و دانش آموزان 

cdمعارف اسلامی دین و زندگی  دروره پیش دانشگاهی ،شامل سوالات هماهنگ و متن کتاب  و تستی درس به درس ، کار گروه  معارف اسدآباد رسید ، همکاران علاقه مند به تهیه این cd با گروه معارف ملایر تماس بگیرند.

آدرس تهیه cd: ملایر خیابان 32 متری شهید مطهری ، روبه روی مسجد امام موسی کاظم(ع) خدمات کامپیوتری اکتیو رایانه ، آقای ونایی ، تلفن 3350155

پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 12:33 ::  نويسنده : امین ترکاشوند
جیب و غریب‌ ترین رسومات مذهبی دنیا+عکس
دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۳۰
رسم و رسومات همیشه با فرهنگ های مختلف عجیب بوده اند، اما بعضی از این رسم ها آنقدر عجیبند که نمی توانید تصور کنید و از دیدنشان شوکه می شود؛ خصوصا اگر بدانید این رسم ها جزو آئین مذهبی یک ملت هستند.
۱. آب دهان انداختن در قبیله ماسایقبیله ماسای در بخش هایی از تانزانیا و کنیا زندگی می کنند. آنها سنت عجیبی دارند که مربوط به مذهبشان می شود؛ آنها در تعطیلات مذهبی شان روی بدن یکدیگر آب دهان می اندازند. طبق این رسم مردان قبیله یک نوزاد تازه به دنیا آمده را درمیان بازوهایشان می گیرند و مرتب رویش آب دهان می اندازند! آنها اعتقاد دارند اگر این کار را با بچه نکنند تا آخر عمرش بدشانسی خواهد آورد.

۲. آئین Iyomanteمردم اهل Ainu این آئین را انجام می دهند. آنها خرس هایی که در خواب زمستانی هستند را به طرز فجیعی می کشند و سپس برای جبران کارشان توله های خرس را گرفته و بزرگ می کنند. بعد از گذشت چند سال بچه های خرس را به همان شکل می کشند. آنها اعتقاد دارند خرس ها مخلوقاتی شبیه به خدا هستند که در میان انسان ها قدم گذاشته اند!

۳. خاکستر خوری مردم Yanomamöقبیله Yanomamö در بخش هایی از برزیل و ونزوئلا زندگی می کنند. آنها از زندگی مدرن به دورند و به رسم و رسومات قدیمی خود چسبیده اند. در یکی از این رسم های عجیب وقتی یکی از اعضای فامیل می میرد، آنها بدن مرده را سوزانده و خاکستر آن را می خورند! 

۴. غذا دادن به مرده هارومی ها در قدیم این رسم عجیب را داشتند که به مومیایی های افرادی که دوست داشتند غذا می دادند. آنها یک نی را به بدن مرده وصل می کردند و از طریق آن به آن فرد غذا، عسل و شراب می دادند.

۵. خوردن مرده این رسمی مربوط به مردم Aghoris است؛ آنها زمین را می کنند و مرده ها را می خورند. آنها در مناطقی که مرده سوزی می شود زندگی می کنند و این مرده ها را هدیه ای به خودشان می دانند.



۶. آیین تشریفاتی Satere-Maweمردان میانسال این قبیله از پسرهای جوان می خواهند که یک دستکش دستشان کنند. این دستکش ها قبلا با مورچه هایی که نیش های گزنده دارند پر شده اند.پسرها فقط بعد از ۱۰ دقیقه می توانند دستکش ها را دربیاورند و مجبورند هر سال این آئین را اجرا کنند تا موقعی که افراد فامیلشان ازشان بخواهند آن را متوقف کنند.

۷. زندگی با مرده یک گروه قومی در اندونزی به این آئین اعتقاد دارند. آنها جسد فرد مرده را بلافاصله بعد از مرگش قنداق کرده و با خودشان به خانه می برند. آنها اعتقاد دارند که این آئین روح فرد که در بدنش باقی مانده را تا زمانیکه آنرا دفن کنند حفظ می کند. در تصویر زیر می توانید خانواده ای در اندونزی را ببینید که سنت مشابهی را اجرا کرده و جسد زن مرده را برای مدت زمان زیادی نگه داشته اند تا روحش را حفظ کنند. 


۸. پرت کردن بچه خانواده هایی که در Sholapur هندوستان زندگی می کنند آنها بچه هایشان را از تراس برج ۵۰ فوتی به پایین پرت می کنند. البته مردمی در پایین برج می نشینند و پارچه هایی را نگه می دارند، آنها وظیفه دارند که بچه را سالم بگیرند.



۹. آویزان کردن تابوت هامردم Torajan و مردم چین این آیین را اجرا می دهند. آنها افراد فامیلشان را در تابوت گذاشته و آنها را در صخره ها آویزان می کنند. در این قسمت وقتی که زیر صخره ها بایستید نقطه های قهوه ای و سیاهی را می ببینید که از نزدیک متوجه می شوید تابوت هستند. آنها از این آئین پیروی می کنند خصوصا وقتی فرد نخبه یا یک بچه ای می میرد.

منبع: تکناز

پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 12:33 ::  نويسنده : امین ترکاشوند
پرسش و پاسخ
پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 12:33 ::  نويسنده : امین ترکاشوند
عید نوروز

پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 12:33 ::  نويسنده : امین ترکاشوند







































پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 12:33 ::  نويسنده : امین ترکاشوند

شاعر زن میگه :

به نام خدایی که زن آفرید / حکیمانه امثال ِ من آفرید

خدایی که اول تو را از لجن / و بعداً مرا از لجن آفرید !

برای من انواع گیسو و موی / برای تو قدری چمن آفرید !

مرا شکل طاووس کرد و تورا / شبیه بز و کرگدن آفرید !

به نام خدایی که اعجاز کرد / مرا مثل آهو ختن آفرید

تورا روز اول به همراه من / رها در بهشت عدن آفرید

ولی بعداً آمد و از روی لطف / مرا بی کس و بی وطن آفرید

خدایی که زیر سبیل شما / بلندگو به جای دهن آفرید !

وزیر و وکیل و رئیس ات نمود / مرا خانه داری خفن ! آفرید

برای تو یک عالمه کِیْسِ خوب / شراره، پری ، نسترن آفرید

برای من اما فقط یک نفر / براد پیت من را حَسَنْ آفرید !

برایم لباس عروسی کشید / و عمری مرا در کفن آفرید

شاعر مرد در جواب میگه :

به ‌نام خداوند مردآفرین / که بر حسن صنعش هزار آفرین

خدایی که از گِل مرا خلق کرد / چنین عاقل و بالغ و نازنین

خدایی که مردی چو من آفرید / و شد نام وی احسن‌الخالقین

پس از آفرینش به من هدیه داد / مکانی درون بهشت برین

خدایی که از بس مرا خوب ساخت / ندارم نیازی به لاک، همچنین

دماغ و فک و گونه‌ام کار اوست / نه کار پزشک و پروتز، همین !

نداده مرا عشوه و مکر و ناز / نداده دم مشک من اشک و فین!

مرا ساده و بی‌ریا آفرید / جدا از حسادت و بی‌خشم و کین

زنی از همین سادگی سود برد / به من گفت از آن سیب قرمز بچین

من ساده چیدم از آن تک‌ درخت / و دادم به او سیب چون انگبین

چو وارد نبودم به دوز و کلک / من افتادم از آسمان بر زمین

و البته در این مرا پند بود / که ای مرد پاکیزه و مه‌جبین

تو حرف زنان را از آن گوش گیر / و بیرون بده حرفشان را از این

که زن از همان بدو پیدایش‌ات / نشسته مداوم تو را در کمین

پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 12:33 ::  نويسنده : امین ترکاشوند
پتــــروس،فــَـرار مـــی کند!

کبـــری،تصمیــم نمـــی گیرد!

دهقــان،فــَـداکاری نمـــی کند!

پسر ِ شجـاع،ترسو شده است!

لـــوک،بــَـدشانســی می آورد!

هــادی و هــدی،قــَهر کرده اند!

پــت و مـــت،پُســت گـــرفته اند!

پلنگ ِ صورتـــی،زرد شــده است!

میتــی کومــان،استعفــا داده است!

سوبــاســا،دلــّــالـــی مـــی کنــــد!

سیــمبــــا،مِشــمِشــه گـــرفته اسـت!

پروفسور بــالتازار، جعلی مدرک گرفته است!

ای کیــو ســان،مـُـدل ِ مو عوض میکند!

هـــــاچ،دنبـــال ِ مـــادرش نمـــی گردد!

ملــــوان ِ زبـــل،پــول ِ اسفنـــاج نـدارد!

دو قلـــوها،دست ِ هــم را نمـــی گیــرند!

دکــتر ارنســت،طــلاق گـــرفته اســـت!

داداش کایــکو،چـــاقو خـــورده اســـت!

رابین هـود،بــا دزد ها رفیق شده است!

پینوکیـو،به فکــر ِ جرّاحی ِِ بینی است!

زبــل خـــان،ســکــّه شکــــار میکنــد!

یــوگی،دوستـــانش را مـــی فــروشـد!

پــِـریــن،کـــارتن خـــواب شــده است!

دخترک ِکبریت فروش،فال می فروشد!

ولــی...

ولـــی چوپـــان ِ دروغگو،هنـــوز دروغ مـــی گوید!

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ رسمی امین ترکاشوند و آدرس ژومز.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 126
بازدید کل : 1774
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

EditingMySpace.com - خوش آمدید


قالب میهن بلاگ تقویم جلالی

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
خطاطی نستعلیق آنلاین

دریافت کد نستعلیق نویسی آنلاین

كلمه مورد نظرتان را تايپ كنيد:

گوگل ياهو ام اس ان

مركز برترين كدهاي جاواي فارسي






<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 126
بازدید کل : 1774
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


MP3 لینک دانلود

SWF لینک دانلود

[ Edit Theme By : Mohammad Javad Mirzabeigi ]


<‏‎!-- Begin yasinmedia.com code -->

دریافت کد ‏